Când un director primește un email de la Jeff Bezos care conține un singur semn de întrebare, „?”, este clar că magnatul își face griji din cauza reclamației unui client. Explicația a fost oferită chiar de Bezos, în timpul unui interviu, scrie Business Insider.
„Încă mai am o adresă de email, unde primesc mesajele clienților”, a explicat miliardarul. Chiar dacă nu răspunde personal la emailuri, asta nu înseamnă că nu le citește.
„Le văd aproape pe toate. Le trimit celor responsabili un semn de întrebare. Este prescurtarea de la „poți să te uiți la asta? De ce se întâmplă asta?”, a spus Bezos.
Recepționarea unui asemenea email reprezintă un lucru obișnuit la Amazon. Pe de altă parte, orice director care primește un asemenea mesaj va avea „inimă încărcată”.
Managerul respectiv trebuie să renunțe la activitatea curentă și să se ocupe urgent de problema semnalată de Bezos. Uneori, asta înseamnă nopți și weekenduri întregi de muncă, a declarat unul dintre managerii de la Amazon. Dar Bezos consideră că adresa de email, [email protected], este o modalitate de a relaționa cu clienții, greu de administrat în calitate de director, unul „rupt” cumva de rutina de zi cu zi, care „vede” compania doar prin prisma rapoartelor.
„Avem tone de evaluări”, a declarat Bezos. „Când livrezi miliarde de colete în fiecare an, ai nevoie de date bune: le livrezi la timp? Le livrezi la timp în fiecare oraș? În complexele de apartamente?… Coletele au prea mult aer în ele? Ambalajul este biodegradabil?”
Reclamațiile clienților îi oferă lui Bezos o imagine de ansamblu. Dacă datele sale spun ceva și câțiva clienți spun altceva, atunci Bezos îi va crede pe cei din urmă. „Am observat că, între date și anecdote, cele din urmă au de obicei dreptate. Există o eroare în sistemul de măsurare”, a explicat Bezos.
Bezos este „obsedat” de clienții săi. „Vorbim despre asta, obsesia față de client, opusă obsesiei față de concurență”, a spus Bezos. Deseori, companiile spun că se concentrează asupra clienților, dar nu fac altceva decât să reacționeze, să spioneze concurența. Dacă întreaga ta cultură corporate se bazează pe obsesia față de rivali, este greu să rămâi motivat, mai ales dacă ești printre primii. Pentru că acești clienți sunt mereu nemulțumiți, mereu vor mai mult. Indiferent de concurență, trebuie să te situezi în spatele clienților. Ei te vor ghida mereu pe drumul cel bun”, a mai spus Bezos.